Var Olabilme Sanatı
Eda Çamlı | Ed. Murat Kadaş
Gülmekten Kendine Dön
The Stay Boulevard Nişantaşı, Galeri 77'nin düzenlediği "Gülmekten Kendine Dön" isimli karma sergiye ev sahipliği yapıyor. 5 Nisan tarihine kadar açık olan bu sergide, Narek Arzumanyan, Gago, Sedat Girgin, Evgenia Saré ve Arthur Tonakanyan gibi beş genç ve köklü sanatçının özenle seçilmiş eserleri bir araya geliyor.
Galeri 77, "Galeri 77 Shows" projesi kapsamında düzenlenen bu sergiyle, sanatseverleri çeşitli duygusal ve düşünsel deneyimlere davet ediyor. Sergideki eserler, çocuksu hayal gücünden başlayarak kimlik arayışına, toplumsal eleştiriye, hicve ve aidiyet duygusuna kadar geniş bir konsept yelpazesi sunuyor. "Gülmekten Kendine Dön," mizahın gücünü vurgulayarak ziyaretçilere keyifli bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Bu sergi, kimlik, toplumsal eleştiri ve aidiyet gibi derin konuları cesur bir şekilde ele alarak sanatın sınırlarını zorluyor. "Gülmekten Kendine Dön," ziyaretçilere hem eğlenceli bir serüven yaşatmayı, hem de tabu konuları cesaretle ele alarak düşündürmeyi amaçlıyor. Sanat dolu bir atmosferde geçecek olan sergi, The Stay Boulevard Nişantaşı'nda sanatseverlerle buluşuyor.
Fotoğraf galeri77 resmi instagram sitesinden alınmıştır.
"On Adımda Unutmak": Şahika Tekand'ın Çağdaş İnsanın Traji-Komik Öyküsü
Şahika Tekand’ın yazıp yönettiği "On Adımda Unutmak," bireysel küçük dünyasına sıkışmış bir çağdaş insanın traji-komik öyküsünü ele alıyor. Bu oyun, hayata müdahale etme yeteneğini, büyük umutları ve uzun vadeli projeleri küçük kazanımlar ve kısa vadeli konforlara feda eden, çevresine duyarsızlaşan ve bilgi bombardımanına maruz kalarak farklı bir anlamda bilgisizleşen çağdaş insanın trajik durumunu konu ediniyor.
Oyun, dünyaya müdahale etme yeteneğini terk eden ve umudu çağdaş hayat sisteminin vadettikleriyle sınırlayan çağdaş insanın trajik durumunu ışık, ses, dekor gibi temel sahne elemanları ile oyuncu arasındaki zorlu mücadele aracılığıyla ifade ediyor. Var olma mücadelesini ve var olabilme yarışını anlatan oyun, seyirciyi eğlendirirken düşündüren bir seyir süreci sunuyor.
"On Adımda Unutmak," Prometheus'un ateşi insanlığa armağan edişine karşı çıkarak kendini feda edenleri değil, gönüllüce teslim olanları merkeze alarak trajik varoluşları ironik bir metin ve performans diliyle sergiliyor. Oyun, oyuncuları zorlu oyun koşullarına maruz bırakarak müzikal bir dil ve yüksek enerjili hareket düzeni ile seyirciye gerçek bir paylaşım ve performans deneyimi sunuyor. "On Adımda Unutmak," 13 Mart'ta Caddebostan Kültür Merkezi'nde, kaçırmayın.
Fotoğraf tiyatrolar.com resmi web sitesinden alınmıştır.
Öteki Taraf
PİLEVNELİ Dolapdere, sanatçı Hüseyin Çağlayan’ın “Öteki Taraf (The Other Side)” adlı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Çağlayan'ın sergisi, tasarımlarıyla olduğu kadar resimsel ifade biçimiyle de tanınan bir sanatçının, kağıt üzerine akrilik, kalem ve karışık malzeme kullanarak gerçekleştirdiği resimlerini içeriyor.
Sanatçının kendi geçmişi, deneyimleri ve gözlemlerinden ilham alan eserleri, izleyicilere insan doğası ve çevresine dair düşünce ve duyguları yansıtan manzaralar sunuyor. Sergi, gözetlenme ve gözetleme kavramlarına odaklanarak izleyicilere bir gözlemci gibi konumlanma şansı veriyor. Belirsiz manzaralar, silüetler ve canlı renklerle ifade edilen sahneler, izleyicileri çeşitli yorumlama biçimlerine açık, esnek bir dünya içine çekiyor.
Hüseyin Çağlayan’ın “Öteki Taraf (The Other Side)” adlı sergisi, 6 Mart - 6 Nisan 2024 tarihleri arasında PİLEVNELİ Dolapdere’de sanatseverlerle buluşacak.
Fotoğraf pilevneligaleri resmi web sitesinden alınmıştır.